„Nem rejthető el a hegyen épített város" - A nagyigmándi gyülekezet kirándulása

Sugár Tamás, 2018-10-02 20:04:52

A nagyigmándi református gyülekezet ez évben is megtartotta a már hagyománnyá vált éves kirándulását. Szeptember 8-án a Pannonhalmi Apátságot kerestük fel, idén, rendhagyó módon, egynaposra tervezett utunk során.

Tele busszal indulhattunk el reggel, s már az érkezés is örömteli volt, hiszen a nagyigmándi származású Ciprián Atya már az apátság főbejáratánál várt minket. Vezetéssel nézhettük meg az apátság fontosabb részeit, s közben rengeteg új információt kaphattunk idegenvezetőnktől.

Az apátság megtekintése után a fűszerkertet (levendulást) nézhettük meg, ahol túl a sok illatozó fűszernövényen betekintést kaptunk a lepárló működésébe is. S ha már fűszerek, kóstolhattunk is, méghozzá három különböző ízesítésű csokoládét, melyek közül mindenki megtalálhatta a kedvére valót.

Az ebédszünetet az arborétumban és az apátság területén tölthettük el, majd ismét alapos vezetéssel, meglátogathattuk az apátsági pincészetet. Lenyűgöző volt látni a mindegy 30 méter mély, több szintre osztott pincét, és a benne használt eszközöket és gépeket. Fahordók és koracél edények sokasága sorakozott, várva az idei termést. Természetesen itt is kóstolhattunk, 3 féle bort, a Tricollis családba tartozó fehér, rozé és vörös borokat ízlelhettük meg. Mindegyikhez részletes ismertetést fűzött idegenvezetőnk. Itt Ciprián Atya is köszöntött bennünket, verssel és anekdotákkal tette még közvetlenebbé élményeinket.

Mi is, megköszönve segítségét a szervezésben, énekkel kértünk áldást életére, különösképpen is közelgő 80. születésnapja alkalmával.

A nap végén a falu egyik értelmében vacsoráztunk, mielőtt sok élménnyel gazdagodva, jókedvűen indulhattunk haza. Köszönet illesse mindazokat, akik segítették a kirándulás megszervezését, legfőképpen kegyelmes Istenünket! SDG

Forrás: A Tatai Református Egyházmegye honlapja

Vélemények, hozzászólások

A hírhez még nem érkezett hozzászólás. Hozzászólok.