Utazás, hazatérés egy életre szóló emlékkel - A Zalaegerszegi Gyülekezet pápai kirándulása

Tubolyné Takács Mária, 2019-05-02 15:38:02

2019. március 23-án a zalaegerszegi Rózsák tere a reggeli órákban emberekkel telt meg: fiatalokkal és idősekkel. Izgalommal vártuk, hogy megérkezzen az autóbusz, mely gyülekezetünk tagjait elviszi egy szépnek ígérkező kirándulásra.

A meghirdetett időpontra megérkezett az 54 fős kiránduló társaság valamennyi tagja és a busz is. 8 óra 15 perckor elindultunk, hogy közel másfél órás utazással Pápára érkezzünk. Én nagyon izgatott voltam, hiszen ebben a városban éltem, itt jártam iskolába, itt érettségiztem. A sors az évek során másfelé sodort, de mindig hazamegyek Pápára.

A kirándulás szervezése közben is az járt a fejemben, hogy ezt a kisvárost úgy sikerüljön bemutatni gyülekezetünk tagjainak, hogy érezzék milyen szeretet kapcsolat fűz a városhoz, melyre mindig büszke vagyok.

Csoportunk az utazás alatt Hodánics Péter lelkipásztorunk napi ige felolvasását és ige magyarázatát hallgatta meg. A kellemes utazásnak hamar vége lett, megérkeztünk. Én mondhatnám úgyis, hazaérkeztem.

Először a Pannonia Reformata Múzeumban tettünk látogatást. A gyönyörűségesen felújított Ótemplom, az interaktív egyháztörténeti kiállítás és Hóri titokzatos világa, története mindannyiunkat ámulatba ejtett. Az interaktív kiállítás legjobban a legifjabb nemzedéket a 7-14 éves korosztályt kötötte le. Nagyon élvezték, hogy mindent meg lehet fogni, játékosan megismerni a keresztyénség üzenetét.

Ezután a városban tettünk egy nagy sétát, több híres épületet, műemléket megtekintettünk. Fényképezkedtünk a Református templom előtt, megebédeltünk, majd felfrissülve, újult erővel az Esterházy kastélyban tettünk egy korabeli látogatást a grófi családnál. Megtekintettük a Pápa történetéről készült filmet, gyönyörködhettünk a háziak táncában, teázhattunk velük, marionett bábelőadást nézhettünk.

Méltóképpen bocsátottak utunkra, mely visszaröpített bennünket Zalaegerszegre. Ismét hazaérkeztem, a gyülekezet többi tagjával együtt Isten segedelmével. Hiszen „Az élő Istennel kell találkoznunk ahhoz, hogy az utazás, várakozás, hazatérés üdvösségesen egymásra találjanak." /Steinbach József: Hazavárlak című könyve 20. oldal/.

Tubolyné Takács Mária

Forrás: az Őrségi Református Egyházmegye honlapja

Vélemények, hozzászólások

A hírhez még nem érkezett hozzászólás. Hozzászólok.