A Veszprémi Gyülekezet Önkéntes Tábora Uzonkafürdőn - augusztus 1-7

Nagy Antónia, 2011-09-08 00:00:00

Az Önkéntes Diakóniai Év szervezésében nyolc veszprémi és néhány budapesti önkéntes fiatal indult útnak a Brassó melletti Uzonkafürdőre a Sepsi Diakónai Alapítvány meghívására. A következő írás a veszprémi résztvevők élménybeszámolója.

Vasárnap este vonattal indultunk el Budapestről Brassóba. Nagyon izgatottak voltunk, sokan nem jártak még Erdélyben.

Hétfő reggel érkeztünk meg Uzonkafürdőre, ahol már nagyon vártak bennünket. Edéd után megérkeztek az erdélyi fiatalok is. Ismerkedős játékokat játszottunk és megbeszéltük a „házirendet", amelyet többé- kevésbé sikerült is betartani, csak a takarodó időpontja tolódott ki mindig.

***

Kedden előadást tartott Tóth Anna tiszteletes asszony a Diakónia Alapítványról.

Mi bemutattuk a Református Szeretetszolgálat - Önkéntes Diakóniai Év Programirodát és néhány Református Találkozót, például a Csillagpontot, Rend-et, és Szeretethídat.

Az erdélyi fiatalokat nagyon érdekelte az Önkéntes Diakóniai Év. Ebéd után plakátokat készítettünk különböző témákban. Délután az időseknek falra akasztható igés kis fatáblácskákat készítettünk. Vacsora előtt csapatépítő játékokkal töltöttük el az időt.

***

Szerdán két meghívott vendéggel bibliodrámát játszottunk, sokan nem ismerték, de mindenki jól érezte magát. Ebéd után egy jót strandoltunk, este pedig becsomagoltuk az időseknek az ajándékokat. Ezután a tiszteletes asszony felkészített minket, hogy mire számíthatunk az idősek között. Elmondták, hogy hangosan artikulálva beszéljünk és azt is, hogy az idős beteg sokszor meg fogja kérdezni, hogy honnan jöttünk, vagy hasonló kérdéseket tesz fel.

Csütörtökön reggeli áhítat után a csoport egyik része Erdőfülére, a másik része Vargyasra indult. Nagyon örültek az idősek az ajándékoknak. Ők is kedvesen készültek fogadásunkra; volt, aki egy kis fánkkal, vagy egy kis ropogtatni valóval kínált minket. Nagyon jól esett nekik, hogy meglátogattuk őket, beszélgettünk velük, meghallgattuk a panaszaikat, alig akartak minket elengedni.

Nagyon sok élménnyel tértünk haza, sok új barátság kötettett ezen az önkéntes napon. Ebédünket Baróton egy hangulatos kis éteremben fogyasztottuk el. Utána buszra szálltunk és robogtunk Köpec felé, ahol egy kis parkot tettünk rendbe. Füvet nyírtunk, virágokat ültetünk, szemetet szedtünk.

Ezután megnéztük Benedek Elek házát, ahol Benedek apó dédunokája mesélt nekünk.

Majd egy szép erdei úton haladtunk tovább Gábor Áron ágyúöntödéje felé. Csodálatos kilátás nyílt az öntöde tetejéről. Este beszélgettünk, mindenki elmesélte az élményét az önkéntes napról.

Pénteken délelőtt a csapat egyik része egy borvízforrást tisztított ki, a másik fele pedig a táborban  maradt, volt aki vízi ügyességi játékokon vett részt, volt aki napozott, pihent.

Délután a Murgó nevű hegyet másztuk meg, ahol egy római kori forrásnál töltöttük meg a kulacsunkat. Vacsorára értünk haza, mindenki nagyon éhes lett a hosszú erdei kirándulás után. Szerencsére medvével nem futottunk össze, pedig jó lett volna távolról megpillantani egyet, ugyanis ebben a térségben igen nagy a medve populáció. Csak lábnyomokat láttunk a túra alatt.

Szombaton délelőtt kezdtünk el készülődni az ifjúsági istentiszteletre, összeállítottunk egy kis diavetítést is. Sikerült sok vicces képet válogatni, nagyon vidáman telt az idő. Délután az erdélyi résztvevők szülei látogattak meg minket, nagyon sok finomságot hoztak.

***

Vacsoránkat az udvaron fogyasztottuk el, két kisebb bográcsban pityókás tokányt készítettek a vendéglátóink. A napot tánccal, énekkel, vidámsággal zártuk.

Vasárnap reggeli áhítat után összecsomagoltunk, a fiúk segítettek a csomagjaink cipelésében. Buszra ültünk és elindultunk a Rozgonyi vár felé, varázslatos volt a panoráma. Ezt követően utaztunk Brassóba, ahol megnéztük a várost és  a Fekete templomot. Itt kaptunk szabadidőt, fagyiztunk, sétáltunk, kávét ittunk,vásároltunk. Este 8 körül elbúcsúztunk az állomáson a vendéglátóinktól. Még egy órát vártunk, majd felszálltunk a vonatra.

Nagyon jól éreztük magunkat, sok élménnyel és tapasztalattal lettünk gazdagabbak. Nehéz volt az elválás, reméljük a távolság nem lesz akadály, és új barátainkkal tartjuk majd a kapcsolatot.

A szerző veszprémi gyülekezeti tag

Kapcsolódó link:http://www.refdunantul.hu/lap/veszpremiem/hir/lista/a-veszpremi-reformatus-egyhazmegye-hircsokra/

Vélemények, hozzászólások

A hírhez még nem érkezett hozzászólás. Hozzászólok.