Istentisztelet és túrázás

Rácz Tibor, 2012-05-30 04:00:00

2012. május 13-án a Tatai Református Egyházmegye Gerecsei Szórványmissziója Tardosi gyülekezetének hívására Budapestről, Veszprémből, Gyermelyről, a felvidéki Őrsújfalu és Komárom városából jöttek családok kirándulni fel a gerecsei kilátóhoz.

Délelőtt 11 órakor a művelődési házban a vendégekkel együtt megtartottuk az istentiszteletünket, majd egy kis kávézással erőt gyűjtöttünk a 15 kilométeres gyaloglásra. Az idősebbek elbúcsúztak tőlünk, a túrára készülők átmentünk az erdő szélére. Czunyi György és Gál Ilona tardosi házaspár vezetésével indultunk el a 633 méteres magaslatra. A tűzkövesnél indultunk el az erdőben föl a legmagasabb pont felé. Pihentünk forrásnál, láttunk medvehagyma mezőt, hajdani hercegprímási palotát, gyönyörű kilátást és távolból a kerecsensólymok körülbelüli fészkelő helyét. A kilátónál a veszélyes feljutásnál csak az ijedtségünk, veszélyérzetünk volt erősebb, de leküzdöttük és csodaszép látványban volt részünk. Hazafelé egy elhagyottságában is szemrevaló vadászház mellett jöttünk el és mindannyiunk csodálkozására meglehetősen közelről láthattunk egy mufloncsapatot, akik tőlünk megriadva húzódtak vissza az erdő rejtekébe.

Felnőttek és gyerekek este hat órára fáradtan értünk vissza autóinkhoz, az istentisztelet és túra egymást kiegészítő élményével.

Beszámolóm a 2012-es év harmadik tardosi túrájáról szólt. Idén még 3-4 további kirándulást szervezünk, hívunk minden érdeklődőt, ismerjék meg szórványmissziós istentiszteletünket és azután túrázzanak velünk!

A szerző a szórványmissziós körzet lelkésze

Kapcsolódó link:http://www.refdunantul.hu/lap/tataiem/hir/lista/egyhazmegye-hirei/

Vélemények, hozzászólások

A hírhez még nem érkezett hozzászólás. Hozzászólok.