Források nyomában - A Szentkirályszabadjai Református Gyülekezet nyári tábora

, 2012-07-31 04:00:00

Az idei nyár sem telt el közös gyülekezeti táborozás nélkül. A Bakony egyik legszebb részén, a Cuha völgyében, Porva-Cseszneken töltöttünk együtt egy hosszú hétvégét. A vonatozás és a szállás úttörőtáborokat idéző hangulata kicsit visszavitt minket az időben, az erdő csendje és idillje pedig hozzájárult ahhoz, hogy teljesen kikapcsolódjunk a hétköznapokból.

Gyerekek és felnőttek együtt élvezték a programokat: kirándultunk, sportoltunk, együtt főztünk a szabadban, az esti tábortűznél pedig Gyura jóvoltából a játékok és dalok idejére egy kicsit mindannyian cserkészek lettünk.

Lelki alkalmainkon a források nyomába eredtünk és azt kerestük, mi adhat egyénileg és közösségileg feltöltődést, erőt, megújulást. Hiszen, ahogy a nyári melegben megszomjazunk, és szervezetünk folyadékot kíván, úgy a lelkünknek is folyamatosan szüksége van tápláló, felüdítő forrásra. A beszélgetésekből kiderült, hogy teljesen egyedi, ki miből és hogyan töltekezik: aktív tevékenységben vagy inkább visszahúzódva, egyénileg vagy társaságban, könyvvel, zenével, vagy egyszerűen a saját gondolatokba merülve. Ezek önmagukban azonban mindenkinél csak időszakos töltekezések, amik pusztán múló és felszínes jó érzéseket tudnak adni. Ha csak ezekből szeretnénk erőt meríteni, újra és újra kimerülünk és megszomjazik a lelkünk. Meg kell találnunk azt a forrást, ami magának az életnek a forrása, amiből olyan víz fakad, ami soha nem apad el, és minden szomjúságunkat csillapítja.

Jézus a kúthoz siető samáriai asszonynak mondja: „aki abból a vízből iszik, amelyet én adok neki, soha többé meg nem szomjazik, mert örök életre buzgó víz forrásává lesz benne" (Jn 4,14). Jézus mindenki számára kimeríthetetlen forrást kínál, ami minden hiányérzetet betölt. Minden emberi kapcsolatot, gondolatot és tevékenységet, ami ebből táplálkozik megtisztít és átjár élettel igazi boldogságot adva. Olyan töltekezést ad, amiből újra és újra meríthetünk, és mivel ez az egyetlen forrás, amiből az Örök Élet fakad, mindig ehhez kell visszamennünk.

Krisztus a közösségeket is táplálja. Gyülekezeti szinten is ugyanúgy belőle kell töltekeznünk a testvérek közötti egységért, a növekedésért és az áldott szolgálatokért. Így lehet a közösségünk is forrás saját tagjai és mások számára is. Hiszen Krisztus arra is ígéretet tett, hogy aki Őbenne hisz, abból élő víz fog fakadni, azaz Isten Szent Lelke fog munkálkodni benne és kiáradni belőle. "Ha valaki szomjazik, jöjjön hozzám, és igyék!  Aki hisz énbennem, ahogy az Írás mondta, annak belsejéből élő víz folyamai ömlenek!" (Jn 7,37-38)

A táborban egyéni és közösségi szinten is töltekeztünk a Forrásból. Amit kaptunk, az elkísér minket, bárhova is vezet az utunk a nyaralások során, majd a találkozás örömében újra összekapcsol, amikor mindenki hazaér.

Moncsi

Forrás: Szentkirályszabadjai Református Egyházközség honlapja

Kapcsolódó link:http://www.refdunantul.hu/lap/szentkiralyszabadja/cikk/mutat/isten-hozott-gyulekezetunk-honlapjan/

Vélemények, hozzászólások

A hírhez még nem érkezett hozzászólás. Hozzászólok.