A rédeiek bringa tábora 2019

Vidi Attiláné, 2019-08-05 12:52:04

Július első hetére szerveztük meg a gyülekezet 4. bringa táborát, melyen húsznál több gyermek és naponként 6-8 felnőtt kísérő vett részt. Az 5 napos biciklizés (tekerés, tolás...) célja egyrészt felfedezni a körülöttünk lévő erdők és falvak szépségét, gazdagságát, másrészt erőkifejtés, testi edzés, harmadrészt hitbeli erősödés és közösségformálás, melynek része, hogy reggelenként közösen elmondott imádsággal keltünk útra.

Úgy gondolom, hogy ez a pár nap idén is betöltötte ezeket a célokat.

Teljesített távok:

154 km - Barta Zsolt csoportja - "az erősek"
141 km- Barta Lívia csoportja - "a szívósak"

Az első nap mindig bemelegítésnek számít. A táv rövid, de hozzászoktat mindenkit az intenzív és kitartó tekeréshez, az egymásra figyeléshez és alkalmazkodáshoz. A Hajmási tóhoz bicikliztünk el az erdőn keresztül, ahol egy hattyú család várt minket.

A második napi úticél Fekete-víz és Ácsteszér voltak szintén az erdőn keresztül. A legnagyobb próbatételt a folyamatos homok jelentette, így elég sokat toltuk a bringákat. Csalódásunkat tetézte, hogy a Fekete-vízi halas tavak le voltak engedve, csak a fekete iszap látványa és bűze fogadott. Kárpótolt bennünket, hogy Ácsteszéren nagy szeretettel láttak vendégül minket Táncsics Mihály szülőházában és a Művelődési Házban. Kulacsainkat újratöltve indultunk haza az árnyas autó úton.

Szerdán a Csatkai Szentkúthoz tekertünk át az erdőn keresztül. Az előző napi próbatétel után nem is tűnt nehéznek és hosszúnak a megtett út. Amikor megérkeztünk Csatkára és megláttuk az első házakat, volt aki megkérdezte: Ennyi volt?! Természetesen nem, mert a falu közepéről egy kanyargós emelkedő vezet fel a kegyhelyhez. Kiadós pihenő után indultunk haza. A tiszteletes úr vezetésével egészen kalandos útban volt része az erősebb csapatnak Bakonyoszlopon és Bakonyszentkirályon át.

Csütörtökön Ászárra mentünk Bársonyoson keresztül. Természetesen megálltunk a tavalyi kedvelt pihenőhelyünkön, a focipályánál. Az egyik háznál friss házi süteményeket vettünk, így gyűjtve erőt az út nehezebb és hosszabb részéhez. Keréktelekin és a szőlős dombokon át jutottunk el Ászárra, a Jászai Mari emlékházba. A játszótéri pihenő és fagyizás után idegenvezetéssel megtekintettük a miniskanzent és a tájházat, majd egy másik útvonalon hazatekertünk.

Péntek mindig a hosszú nap. A súri lombkorona tanösvényhez szerettünk volna eljutni. Ehhez újra felkapaszkodtunk a csatkai Szent kúthoz, majd egy hepe-hupás mezőgazdasági úton leereszkedve értük el Súrt. Sajnos az egyik gödörben valaki eldőlt és úgy megütötte magát, hogy nagy fájdalmai lettek. Intézkedni kezdtünk, segítségért telefonálni..., de amit mi nem tudtunk elintézni, arról Isten gondoskodott. Pár percen belül ugyanis „véletlenül" arra jött egy pick-up-os autó, aki a sérültet és anyukáját, valamint a biciklijét, beszállította a falu közepére, ahol a gyorsabb csapat már ránk várakozott. Odajött a nagypapa, aki azonnal kórházba szállította. Mint később kiderült válltörés és csontrepedés történt. Mi pedig bementünk az evangélikus templomba imádkozni, énekelni és visszanyerni a békességünket. Ezután indultunk fel a falu feletti dombra, a tanösvényhez. Az ott lévő játszótér és a lombkorona szinten lévő kötélhidak izgalmas időtöltést jelentettek. Azonban még haza is kellett tekerni...

A napot és a tábor egy meglepetés palacsinta partyval zártuk, ahol mindenki elmondhatta, hogy mi volt jó és rossz a hét során, mi volt nehéz, mi volt könnyű, mit tanult meg önmagáról, a közösségről és Istenről... Mindenki egy elismerő oklevéllel térhetett haza, ami őrzi a megküzdött kilométereket és egy Igét: „Erőm és énekem az Úr, megszabadított engem." Zsoltárok 118, 14

További képek a linkre kattinva láthatók:

1. nap

2. nap

3. nap

4. nap

5. nap

Forrás: a Rédei Református Egyházközség honlapja, ahol a gyülekezet életéről, többi eseményéről is olvashatnak.

Vélemények, hozzászólások

A hírhez még nem érkezett hozzászólás. Hozzászólok.