Ez történt a Mezőörsi gyülekezetben 2012-ben

Tóth Károly, 2013-02-06 04:00:00

A Mezőörsi Református Gyülekezet életében a 2012. év programokkal teli mozgalmas év volt. A szervezett programok Ujvári János gályarab prédikátor évfordulója és a Dunántúli Református Egyházkerület megalakulásának 400 éves évfordulójára épültek. Ezek az események az egyházközség és az Ujvári János Református Szeretetotthon közös szervezésében kerültek megrendezésre.

Az Új évet a frissen beiktatott presbitériummal kezdtük meg. Péntek esténként gyülekezetünk tagjai biztosítottak helyet a Házi Istentiszteletek megtartására. Hiszem, hogy ezeknek az estéknek közösség formáló ereje van ezért köszönet illeti azokat a családokat, akik vállalták a Házi Istentiszteletek befogadását.

Februárban került sor a már hagyományos gyülekezeti farsangi bálra. A reggeli órákban levágott és feldolgozott sertéseket - amit a gyülekezetünk férfi tagja végeztek - vacsorára jóízűen elfogyasztottuk. Köszönet a hölgyeknek is jár a finom vacsoráért. Erre az estére hittanos gyermekeink vidám műsorral készültek, amit hajnalig tartó bállal fejeztünk be.

Márciusban gondnoki konferencián vettünk részt a Balatonfüredi Siloám Otthonban. A gondnoki konferencia célja, hogy az adott témák és előadások fényében testvéri beszélgetést folytassunk és megvitathassuk gyülekezeteink problémáit, megoszthassuk örömeinket. Ezen a találkozón lehetősége volt minden gondnoknak beszámolni a gyülekezete életéről. Én a Mezőörsi Református Gyülekezet életéről, kevés problémáról és sok, sok örömteli eseményről tudtam beszélni az egyházkerület vezetése előtt. Ugyanebben a hónapban gyülekezetünk néhány tagjával részt vettünk Körmenden az Őrséig és a Pápai Református Egyházmegye közös presbiter konferenciáján, ami a Dunántúli Református Egyházkerület megalakulásának 400 éves évfordulójának része volt. Ezt az utazást összekötöttük egy Őrségi kirándulással, ami felejthetetlen élményt nyújtott számunkra.

Áprilisban a gyermekeknek kirándulást szerveztünk Pápára, ahol az élményfürdőben vidám napot töltöttek el. Szintén áprilisban fogadhattuk templomunkban a világhírű debreceni Kántust és gyönyörködhettünk énektudásukban.

Május első vasárnapján édesanyákat és nagymamákat köszöntötték a hittanos gyermekek, versekkel és virágokkal. Május fontos eseménye, hogy templomunkban adott koncertet a szintén világhírű Varnus Xavér és a Talamba ütőegyüttes.

Júniusban szintén fontos eseményeken vettünk részt, de most, mint vendégek. A Dunántúli Református  Egyházkerület  megalakulásának 400 éves évfordulójára Körmenden a Kárpát-medence református egyházkerületeinek püspökei, esperesei, lelkészei, egyháztagjai társaságában vettünk részt Batthyány kastélytól a sportcsarnokig tartó emlékmeneten. A több ezres tömeg egyházi énekeket énekelve vonult Körmend főutcáján és a lakosság sorfala előtt vonulva mutattuk meg Református Egyházunk összetartó erejét.

Júniusban tartottuk, az Ujvári napot, a szeretetotthon területén, amely gyermek és családi programokban bővelkedett. Az imateremben megtekinthető volt a gályarabok emlékére szervezett kiállítás. Június 29-én tartották meg Székesfehérváron a Rend programjait, ahol a záró Istentiszteleten és az Úrvacsoraosztáson képviseltük egyházunkat.  A júniusi eseményeket beárnyékolta Tiszteletes Úr édesapjának halála. A temetés szolgálatát gyülekezetünk tagjai végezték.

Július fontos eseménye Szőke Barnabás Tiszteletes Úr esküvője és lakodalma, amelyre gyülekezetünk minden tagja hivatalos volt.

Augusztusban a hittanos gyerekek a Bakonyban, Vinyén táboroztak ahol különböző programokat szerveztünk számukra.

Szeptemberben elején a gyülekezeti ház udvarán családi napot tartottunk melyen kivetítőn megnézhettük a Tiszteletes Úr és felesége esküvőjéről készült videót és képeket, és vacsorára közösen elfogyasztottuk a bográcsban főtt pörköltet. Szeptember második hetétől minden hónap második szombatján játszóházat szerveztünk a hittanos gyermekeknek és az óvódás, bölcsődés korosztálynak is. Ping-pong asztal vásárlásával és adományból kapott játékokból lehetőség nyílt felnőttek és gyermekek részére is a szabadidő hasznos eltöltésére.

Október 31-ét a Reformáció Emlékünnepét a Péri Egyházközségben tartottuk, melyet szeretetvendégség követett. Az őszi szünetben a hittanos gyermekekkel ismét a Pápai Termálfürdőt látogattuk meg.

Az Adventi vasárnapokon minden este volt Istentisztelet, DVD nézés az elmúlt év eseményeiről, amit szeretetvendégség követett.

Az utolsó Adventi estén Bátki Dávid etei Tiszteletes Úr vezetésével a Hét Határ énekegyüttes szerepelt az Ujvári János Szeretetotthonban.  Karácsonyra minden családnak képes lapot küldtünk a felújított templomról, a gyermekeknek ajándékcsomagot adtunk. A Szentesti Istentiszteleten szívmelengető érzés volt látni a zsúfolásig megtelt templomot. Az Egyházkerületben is példátlan eseményen, a mendikáláson is szép számmal vettek részt gyülekezetünk tagjai, melyet szeretetvendégség követett a gyülekezeti házban.

2012-ben fejeződött be véglegesen templomunk teljes körű renoválása és a berendezési tárgyak vásárlása, valamint sor került templomunk harangjainak mechanikai és villamossági felújítására is. Gyülekezetünk tagja, Nagy Roland felajánlásának köszönhetően, elkészült a harangautomatika mely lehetővé teszi az internetről és mobiltelefonról való működtetést is.

Elhangzott a Mezőörsi Református Egyházközség 2013. január 26-án tartott Presbiteri Gyűlésen.

A szerző az egyházközség gondnoka.